Veřejná zakázka: Záchranný archeologický výzkum a zemní práce stavby „II/303 Běloves – Velké Poříčí – přeložka silnice"

Informace o veřejné zakázce

fáze zadávacího řízení Zadáno
Zakázka byla zadána.
DBID: 9284
Systémové číslo: P23V00000038
Dle zákona: č. 134/2016 Sb.
Evidenční číslo ve VVZ: Z2023-009686
Datum zahájení: 06.03.2023
Nabídku podat do: 03.07.2023 08:00

Název, druh veřejné zakázky a popis předmětu

  • Název: Záchranný archeologický výzkum a zemní práce stavby „II/303 Běloves – Velké Poříčí – přeložka silnice"
  • Druh veřejné zakázky: Stavební práce

Stručný popis předmětu:
Předmětem veřejné zakázky je zhotovení Díla „Záchranný archeologický výzkum a zemní práce stavby „II/303 Běloves – Velké Poříčí – přeložka silnice“.
Jedná se o záchranný archeologický výzkum a zemní práce, jejichž provedení předchází stavbě „II/303 Běloves – Velké Poříčí – přeložka silnice“.
Řešená stavba se nachází v severovýchodní části města Náchod nedaleko státní hrance s Polskem a končí napojením na stávající silnici II/303 v jihozápadní části k. ú. Městyse Velké Poříčí. Stavba se nachází v katastru Náchod – Běloves, Náchod – Malé Poříčí a Velké Poříčí, v Královéhradeckém kraji, okrese Náchod.
Navržená trasa přeložky vede údolní nivou řeky Metuje, která je v tomto úseku významným krajinným prvkem. Vedení trasy je navrženo s ohledem na minimalizaci negativního vlivu na charakter území. Trasa je vedena s maximálním využitím okrajového pásu území podél tělesa železniční tratě Choceň – Meziměstí s obchvatem zástavby v Malém Poříčí. Nová trasa komunikace dvakrát překračuje koryto řeky Metuje. Přirozené koryto Metuje nová trasa přechází dvěma mosty bez zásahu do profilu břehů. Souběh s železniční tratí Choceň – Meziměstí je navržen s maximálním využitím plochy pozemku Správy železnic a nezemědělských pozemků ležících podél trati. V úseku obchvatu zástavby v Malém Poříčí v k. ú. Malé Poříčí vede trasa přeložky v extravilánu po zemědělských pozemcích. V další části trasy V k. ú. Velké Poříčí se přeložka opět přimyká k tělesu železniční trati a zabírá okrajové plochy zemědělských pozemků. Převedení dopravy na přeložku vedenou mimo zástavbu a navazující na připravovaný obchvat Náchoda podstatně ovlivní úroveň dopravní cesty, značně omezí průjezd osobních vozidel a prakticky vyloučí průjezd nákladních vozidel z okrajové části Náchoda a Bělovsi.
Záchranným archeologickým výzkumem (dále také jako „ZAV“) se rozumí:
- terénní část ZAV zahrnující plošné začištění, identifikaci odkrytých stratigrafických jednotek a jejich úplné prozkoumání standardními archeologickými metodami, geodetickou, kresebnou, slovní a fotografickou dokumentaci zkoumaných stratigrafických jednotek, druhovou a prostorovou separaci movitých archeologických nálezů a jejich uložení způsobem, který nesnižuje jejich odbornou ani věcnou hodnotu;
- laboratorní část ZAV zahrnující základní laboratorní zpracování nálezů, tj. stabilizaci nálezů, označení nálezů a rekonstrukci;
- zpracovatelská část ZAV zahrnující digitalizaci pořízené terénní dokumentace a vyhotovení nálezové zprávy v kvalitě a rozsahu požadovaném Archeologickým ústavem AV ČR v Praze, dle dohody s Akademií věd ČR, kterou je Zhotovitel vázán.

Způsob provádění výzkumu:
- Výzkum bude realizován jako plošný záchranný archeologický výzkum v rozsahu dle této smlouvy.
- Předpokládaný rozsah prací je stanoven nálezovou zprávou, která je přílohou č. 9 této smlouvy. V případě většího objemu nálezů vyvolá Zhotovitel neprodleně jednání, na němž bude stanoven další postup.
- Skrývku orničních vrstev na přírodní geologické podloží jako součást stavebních prací zajišťuje Zhotovitel, a to pomocí kolového nebo pásového bagru s plochou svahovací lžící. Úroveň skrývky na přírodní podloží nebo na svrchní úroveň archeologických situací operativně stanoví přítomný dohlížející zástupce Zhotovitele – archeologický dozor.
- Po ukončení výzkumu budou pozemky Zhotovitelem uvedeny do původní stavu, v jakém byly před započetím provádění Díla.
- Pověření pracovníci Zhotovitele budou průběžně provádět zápisy do stavebního deníku, ve kterém budou uváděna zjištěná fakta a zaznamenávám postup archeologického výzkumu, včetně dat o zahájení, průběhu a ukončení terénní části výzkumu, případně jednotlivých dílčích etap.
Podrobněji viz dokument Požadavky na záchranný archeologický výzkum pro stavbu Přeložka silnice II/303 Běloves – Velké Poříčí, vypracoval Mgr. Jan Mařík, Ph.D., který je součástí zadávací dokumentace.

Druh zadávacího řízení, předpokládaná hodnota

  • Druh řízení: otevřené řízení
  • Režim veřejné zakázky: nadlimitní
  • Předpokládaná hodnota: 8 441 582 Kč bez DPH

Zadavatel

  • Úřední název: Královéhradecký kraj
  • IČO: 70889546
  • Poštovní adresa:
    Pivovarské náměstí 1245
    500 03 Hradec Králové
  • Název odboru: odbor investic
  • Id profilu zadavatele ve VVZ: 60050192

Adresa kontaktního místa

Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://zakazky.cenakhk.cz)

Odpovědné veřejné zadávání

Položky předmětu

Zadávací dokumentace

Vysvětlení, doplnění, změny zadávací dokumentace

Veřejné dokumenty

 

Přehled veřejných dokumentů

Název Popis Jméno souboru Velikost
Písemná zpráva zadavatele
Písemná zpráva zadavatele Písemná zpráva zadavatele Dokument PDF Písemná zpráva zadavatele_ZAV_el.podpis.pdf 261.64 KiB
Smlouva, její změny a dodatky
Smlouva o dílo Smlouva o dílo Dokument PDF SoD - ZAV Běloves_RS.pdf 2.51 MiB
Dodatek č. 1 Dodatek č. 1 Dokument PDF ZAV 1_RS.pdf 1.10 MiB
Dodatek č. 2 Dodatek č. 2 Dokument PDF ZAV 2_RS.pdf 2.48 MiB

Formuláře

URL odkazy

Plnění smlouvy na základě veřejné zakázky