Stručný popis předmětu:
Předmětem veřejné zakázky je zhotovení Díla „Most ev. č. 30110-9 Adršpach“.
Jedná se o opravu mostu ev. č. 30110-9. Most se nachází na silnici III/30110 mezi Městy Teplice nad Metují a Adršpach. Staničení: km 11,733, délka přemostění je cca 2,8 m, celková délka úpravy komunikace III/30110 je cca 40,0 m. Most se nachází na konci mírného levostranného směrového oblouku. Komunikace na mostě mírně stoupá ve směru staničení. Směrové ani výškové řešení nebude výrazně měněno.
Stávající most o jednom poli tvoří kamenná polokruhová přesypaná klenba s čelními zdmi - částečně kamennými, částečně betonovými. Délka přemostění je cca 2,8 m. Světlá výška mostního otvoru nade dnem koryta je cca 1,8 m. Stavební výška v ose komunikace cca 0,65 m. Most je šikmý. Šikmost pravá cca 69,0°. Šířka mostu je proměnná cca 7,0 – 7,3 m. Čelní zdi jsou kamenné, horní část byla v minulosti opravena a provedena z betonu. Levá čelní zeď má délku cca 12,0 m. pravá čelní zeď má délku cca 8,0 m. Po obou stranách mostu převyšují čelní zdi vozovku a vytváří tak odraznou obrubu. Na obou stranách mostu je osazeno ocelové zábradlí výšky 1,1 m se třemi vodorovnými madly. Zábradlí a odrazná obruba na levé straně mostu nejsou provedeny v celé délce čelní zdi.
Koryto potoka pod mostem zpevněno kamennou dlažbou, podél obou mostních opěr jsou v patě provedeny ochranné betonové prahy, v korytě pod mostem je vytvořen nízký přeliv. Koryto před a za mostem je přírodní.
Nosná konstrukce a část čelních zdí zůstane ponechána a bude sanována. Horní část čelních zdí bude nově zřízena z železového betonu. Bude proveden nový mostní svršek. Do původního vzhledu nebude výrazně zasahováno.
Asfaltové vrstvy vozovky na mostě a v upravované délce komunikace budou odstraněny v možném rozsahu frézováním. Prostor nad nosnou konstrukcí bude odbourán a odtěžen v rozsahu zakresleném v dokumentaci. Konstrukce klenby bude po dobu odtěžování zásypu a provádění prací na rubu klenby až po její zasypání podepřena skruží. Dále bude odstraněno mostní zábradlí a budou zbourány betonové části čelních zdí. Z kamenného zdiva budou odstraněny porosty mechů, travin, náletových dřevin a nesoudržné výplně spár, které jsou na bázi tvrdého pojiva, a to ze všech viditelných ploch konstrukce mostu. Povrchy kamenů, stejně jako plochy spár je nutné očistit od veškerých nečistot a částic prachu.
Veškeré zdivo bude očištěno tlakovou vodou. Inženýrské sítě budou před zahájením prací vytyčeny jejich správcem. Neprovozovaný kabel CETIN na mostě bude zrušen bez náhrady. Vodoměrné zařízení bude po dobu stavby dočasně demontováno a osazeno přibližně do původní podoby.
Budou odtěženy přechodové oblasti mostu do úrovně dle projektové dokumentace. Dále budou provedeny mělké výkopy pro zřízení nových přitěžovacích desek. Výkopy budou z důvodu postupu výstavby v ose komunikace paženy záporovým pažením. Po dokončení prací budou svahy silničního náspu ohumusovány
a zatravněny. Ostatní plochy zasažené stavbou budou uvedeny do původního stavu.
Na základě požadavků Asociace pro ochranu přírody a krajiny byl návrh pohledových ploch upraven tak, aby lépe zapadlo do krajiny. Lícní plocha betonových čelních zídek a lícní plochy betonových říms budou opatřeny spárami v rastru imitujícím kvádrové zdivo. Lícní plochy betonových konstrukcí budou opatřeny ochranným sjednocujícím nátěrem v odstínu přírodního pískovce. Pro zachování přírodě blízkého řešení bude použito dřevoocelové svodidlo.
Stavba je členěna na následující stavební objekty:
SO 182 DOPRAVNĚ INŽENÝRSKÁ OPATŘENÍ
SO 201 MOST EV.Č. 30110-9
Součástí předmětu zakázky jsou geodetické práce, které musí být provedeny a potvrzeny autorizovaným zeměměřickým inženýrem, který je držitelem úředního oprávnění pro ověřování výsledků zeměměřických činností v rozsahu min. dle § 16f odst. 1 písm. a) a c) zákona č. 200/1994 Sb., o zeměměřictví a o změně a doplnění některých zákonů souvisejících s jeho zavedením, ve znění pozdějších předpisů.
Po celou dobu provádění Díla musí být projednána uzavírka. O uzavírku silnice požádá zhotovitel Díla, který zároveň zajistí osazení dopravního značení objízdných tras a jeho údržbu během uzavírky. Stavba bude prováděna po polovinách za provozu. Objízdná trasa bude zřízena pouze pro nákladní dopravu.
Zadavatel upozorňuje, že stavba se nachází v CHKO Broumovsko.
Stavba bude provedena podle předané projektové dokumentace stavby ve stupni DSP+PDPS, zpracované projekční kanceláří Projekční kancelář PRIS spol. s r.o. Osová 717/20, 625 00 Brno, IČ: 46974806. Hlavní inženýr projektu: Ing. Martin Řehulka (ČKAIT: 1003412), datum zpracování 08/2022.
Rozsah prací je současně vymezen výkazem výměr.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://zakazky.cenakhk.cz)