Veřejná zakázka: II/295 Revitalizace „Polských mostů“ – ev.č. 295-014, 295-014B, 295-014C Přední Labská

Informace o veřejné zakázce

fáze zadávacího řízení Zadáno
Zakázka byla zadána.
DBID: 10218
Systémové číslo: P23V00000972
Evidenční číslo zadavatele: 36536
Dle zákona: č. 134/2016 Sb.
Evidenční číslo ve VVZ: Z2023-048129
Datum zahájení: 24.10.2023
Nabídku podat do: 10.01.2024 09:00

Název, druh veřejné zakázky a popis předmětu

  • Název: II/295 Revitalizace „Polských mostů“ – ev.č. 295-014, 295-014B, 295-014C Přední Labská
  • Druh veřejné zakázky: Stavební práce

Stručný popis předmětu:
Předmětem veřejné zakázky je zhotovení Díla „II/295 Revitalizace „Polských mostů“ – ev. č. 295-014,
295-014B, 295-014C Přední Labská“.
Jedná se o realizaci rekonstrukce jednotlivých mostů na silnici II/295, v extravilánovém úseku mezi obcemi Vrchlabí a Špindlerův Mlýn, v k.ú. Labská a Přední Labská. Rekonstrukce jednotlivých objektů bude probíhat za úplné uzavírky silnice II/295, kdy doprava bude svedena na vybudované provizorní komunikace a provizorní přemostění.
V průběhu přípravných prací před zahájením demolice je nutné provedení přeložek vedení CETIN (SO 461). Provedení přeložek vedení CETIN je ošetřeno samostatnou objednávkou mezi společností CETIN a Královéhradeckým krajem a není předmětem zadávací dokumentace investičního záměru. Je nutná koordinace se zhotovitelem přeložky.
Zadavatel požaduje koordinaci dopravně inženýrského opatření pro jednotlivé mosty tak, aby byl umožněn plynulý průjezd silniční dopravy přes jednotlivá staveniště, tedy řízením provozu pracovníky stavby v celém úseku v době od 6:00 do 18:00 hodin a v nočních hodinách nastavením přenosné semaforové soupravy a intervalu soupravy do tzv. „zelené vlny“ v režimu umožňujícím plynulý průjezd kolony vozidel v jednom jízdním směru přes všechna staveniště.
Most ev.č. 295-014 Přední Labská
Most přemosťuje řeku Labe na silnici II/295. Bude provedena kompletní přestavba mostního objektu na most o jednom poli. Nosná konstrukce bude provedena jako rámová ocelobetonová spřažená. Důvodem přestavby je nízká zatížitelnost stávající nosné konstrukce a nelze ji technicky a ekonomicky efektivně zvýšit. Vzhledem ke změně statického schématu a spolupůsobení nosné konstrukce a spodní stavby nedojde k využití stávající spodní stavby, a i ta bude realizována jako nová. Nové statické řešení zajistí možnost realizovat konstrukci o jednom poli a zrušit stávající pilíř v korytě řeky.
Provedením integrovaného mostu navíc dojde k odstranění problematických detailů v uložení. Na mostě nebudou vzhledem ke zvolené koncepci použita ložiska a mostní závěry. Vzhledem k rozpětí je navržena spřažená rámová ocelobetonová konstrukce. Na ocelovou část bude použita ocel se zvýšenou odolností proti atmosférické korozi (patinující ocel) pro eliminaci obnovy PKO nad řekou s výskytem chráněných živočichů v budoucích letech. Stávající mostní objekt včetně středního pilíře v řece bude odstraněn a na jeho místě bude realizován nový jednopolový rámový most. Most je tvořen spřaženou ocelobetonovou konstrukcí působícími jako rámová příčle vetknutá do betonových opěr. Ocelové nosníky jsou svařované z plechu, průřezu nesymetrického I. Betonová deska je konstantní tloušťky 300 mm a sleduje průběh komunikace. Její spřažení s ocelovými nosníky je navrženo prostřednictvím spřahovacích trnů. Stávající komunikace v předpolích mostu bude v rozsahu stavby rekonstruována. Dojde k výměně konstrukčních vrstev komunikace, k zajištění jejího řádného odvodnění a k doplnění jejich součástí a příslušenství.
Stavba obsahuje následující stavební objekty:
SO 000.1 Všeobecné a předběžné položky
SO 001 Příprava území
SO 002 Demolice mostu ev.č 295-014
SO 101 Silnice II/295 v km 19,404 – 19,594
SO 180 Dopravně – inženýrská opatření
SO 201 Most ev.č. 295-014
SO 901 Provizorní most a komunikace.
Mosty ev.č. 295-014B a 295-014C Labská
Investiční záměr slučuje rekonstrukci uvedených mostů a navazujících úseků opěrných zdí podél silnice II/295. Předmětem přemostění obou mostů není vodoteč, jedná se o částečné přemostění terénní překážky. Stávající nosné konstrukce mostů budou nahrazeny, spodní stavba bude částečně odbourána a budou realizovány nové části úložných prahů a závěrných zdí v návaznosti na novou nosnou konstrukci. Ponechávané části spodní stavby budou staticky zajištěny a sanovány. Degradované části opěrných zdí budou nahrazeny novou železobetonovou částí a novou římsou se zádržným systémem.
Stávající komunikace v předpolích mostů bude v rozsahu stavby rekonstruována. Dojde k výměně konstrukčních vrstev komunikace, k zajištění jejího řádného odvodnění a k doplnění jejich součástí a příslušenství.
Stavba obsahuje následující stavební objekty:
SO 000.2 Všeobecné a předběžné položky
SO 001 Příprava území
SO 002 Demolice mostu ev. č. 295-014B
SO 003 Demolice mostu ev. č. 295-014C
SO 101 Silnice II/295 v km 20,120 – 20,500
SO 180 Dopravně inženýrská opatření
SO 201 Most ev. č. 295-014B
SO 202 Most ev. č. 295-014C
SO 251 Opěrná zeď v km 20,159 81 – 20,255 49
SO 252 Opěrná zeď v km 20,309 20 – 20,388 88
SO 253 Opěrná zeď v km 20,416 97 – 20,453 21
Most ev.č 295-014B
Most nahrazuje opěrnou zeď v místě s velkým sklonem svahu na silnici II/295. Bude provedena kompletní přestavba mostního objektu na most o čtyřech polích. Nosná konstrukce bude spřažená železobetonová konstrukce uložená pomocí vrubového kloubu. Most bude tvořen železobetonovou deskou spřaženou s prefabrikovanými nosníky např. typu MS-I. Nosná konstrukce je s úložnými prahy spojena pomocí vrubových kloubů. Betonová deska je proměnné tloušťky. Deska má konstantní tloušťku pod lomem sklonu desky 300 mm a sleduje průběh komunikace. Důvodem je, že zatížitelnost stávající nosných konstrukcí není dostatečná a nelze ji technicky a ekonomicky efektivně zvýšit. Vzhledem ke spolupůsobení nosné konstrukce a spodní stavby dojde k využití stávající spodní stavby. Stávající spodní stavba bude sanována (obetonování pilířů a vybudování nových úložných prahů).
Most ev.č 295-014C
Most nahrazuje opěrnou zeď v místě s velkým sklonem svahu na silnici II/295. Bude provedena kompletní přestavba mostního objektu na most o dvou polích. Nosná konstrukce bude spřažená železobetonová konstrukce uložená pomocí vrubového kloubu. Most bude tvořen železobetonovou deskou spřaženou s prefabrikovanými nosníky např. typu MS-I. Nosná konstrukce je s úložnými prahy spojena pomocí vrubových kloubů. Betonová deska je proměnné tloušťky. Deska má konstantní tloušťku pod lomem sklonu desky 300 mm a sleduje průběh komunikace. Důvodem je, že zatížitelnost stávající nosných konstrukcí není dostatečná a nelze ji technicky a ekonomicky efektivně zvýšit. Vzhledem ke spolupůsobení nosné konstrukce a spodní stavby dojde k využití stávající spodní stavby. Stávající spodní stavba bude sanována (obetonování pilířů a vybudování nových úložných prahů).
SO 251 Opěrná zeď v km 20,159 81 – 20,255 49
Jedná se o opěrnou tížnou železobetonovou zeď celkové délky 97,16 m. Výška opěrné zdi je proměnná 0,95 – 3,00 m. Založení se předpokládá plošné na základovém pasu z železobetonu. Dřík zdi je železobetonový. Na stávajícím objektu budou provedeny částečné výkopové práce pro obnažení rubové strany opěrné zdi, dále bude koruna dříku částečně ubourána (minimálně1 m). Následně bude zhotovena izolace koruny dříku včetně části rubu opěrné zdi a poté bude zhotovena nová železobetonová římsa, na které bude osazeno nové ocelové zábradlí. Dále se provede sanace líce opěrné zdi.
SO 252 Opěrná zeď v km 20,309 20 – 20,388 88
Dosavadní objekt bude částečně ubourán v celém řešeném úseku. Rozsah bourání je patrný z výkresové dokumentace a bude upraven dle degradace daného profilu. Po odfrézování asfaltobetonového krytu bude odstraněno dosavadní lanové svodidlo. Po provedení výkopů bude prováděno částečné ubourání koruny železobetonové opěrné zdi v požadovaném rozsahu (viz výkresová dokumentace a dle degradace daného profilu).
Jedná se o opěrnou tížnou železobetonovou zeď celkové délky 79,00 m. Výška opěrné zdi je proměnná 2,50 – 4,00 m. Založení se předpokládá plošné na základovém pasu z železobetonu. Dřík zdi je železobetonový. Následně bude zhotovena izolace koruny dříku včetně části rubu opěrné zdi a poté bude zhotovena nová železobetonová římsa, na které bude osazeno nové ocelové zábradlí. Dále se provede sanace líce opěrné zdi. Degradovaný beton bude v nutném rozsahu odstraněn. Budou provedeny lepené kotvy z bet. oceli R12 do vyvrtaných otvoru ø 20 mm. Následně bude takto očištěný povrch opatřen spojovacím můstkem a provedena dobetonávka dříku zdi z betonu.
SO 253 Opěrná zeď v km 20,416 97 – 20,453 21
Jedná se o opěrnou tížnou železobetonovou zeď celkové délky 35,35 m. Výška opěrné zdi je proměnná 1,50 – 4,00 m. Založení se předpokládá plošné na základovém pasu z železobetonu. Dřík zdi je železobetonový. Na stávajícím objektu budou provedeny částečné výkopové práce pro obnažení rubové strany opěrné zdi, dále bude koruna dříku částečně ubourána (minimálně 1 m). Následně bude zhotovena izolace koruny dříku včetně části rubu opěrné zdi a poté bude zhotovena nová železobetonová římsa, na které bude osazeno nové ocelové zábradlí. Dále se provede sanace líce opěrné zdi.
Stavba bude provedena podle předaných projektových dokumentací stavby:
- Pro most ev.č. 295-014 Přední Labská – projektová dokumentace ve stupni DSP + PDPS, zpracovaná projekční kanceláří Ing. Ivan Šír, projektování dopravních staveb CZ s.r.o., Haškova 1714/3, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové, IČO: 259 62 914, zodpovědný projektant Ing. Ivan Šír, datum zpracování 10/2022, číslo zakázky O19020;
- Pro most ev.č. 295-014B a 295-014C Labská – projektová dokumentace ve stupni DSP + PDPS, zpracovaná projekční kanceláří Ing. Ivan Šír, projektování dopravních staveb CZ s.r.o., Haškova 1714/3, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové, IČO: 259 62 914, zodpovědný projektant Ing. Ivan Šír, datum zpracování 10/2022, číslo zakázky O19020.
Rozsah prací je současně vymezen výkazem výměr.

Druh zadávacího řízení, předpokládaná hodnota

  • Druh řízení: otevřené řízení
  • Režim veřejné zakázky: nadlimitní
  • Předpokládaná hodnota: 121 229 197 Kč bez DPH

Místo plnění

  • Trutnov

Zadavatel

  • Úřední název: Královéhradecký kraj
  • IČO: 70889546
  • Poštovní adresa:
    Pivovarské náměstí 1245/2
    50003 Hradec Králové
  • Název odboru: odbor investic
  • Id profilu zadavatele ve VVZ: 60050192

Adresa kontaktního místa

Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://zakazky.cenakhk.cz)

Odpovědné veřejné zadávání

Položky předmětu

Zadávací dokumentace

Vysvětlení, doplnění, změny zadávací dokumentace

Veřejné dokumenty

Formuláře

URL odkazy

Plnění smlouvy na základě veřejné zakázky