Stručný popis předmětu:
Předmětem veřejné zakázky je zhotovení Díla „II/308 Králova Lhota – Bohuslavice, 2. etapa“.
Jedná se o rekonstrukci silnice II. třídy, která je v současné době v nevyhovujícím (až havarijním) stavu.
Stavba obsahuje:
SO 001 Všeobecné a předběžné položky
SO 101 Komunikace v km 0,780 – 1,650
SO 181 Dopravní značení objízných tras
SO 002 Všeobecné a předběžné položky
SO 102 Komunikace v km 1,650 – 1,800
SO 182 DIO – SO 102.
Začátek stavby je v km 0,780 (provozní staničení 14,956 km) a konec stavby v km 1,800 (provozní staničení 15,976) s celkovou délkou 1,02 km. V rámci SO 101 je šířka jízdních pruhů na silnici II/308 navržena v šířce 3,0 m. Bypass ve směru na České Meziříčí bude upraven v potřebném rozsahu pouze v obrusné a ložné vrstvě. V obci Králova Lhota je vozovka upnuta do nových silničních betonových obrubníků. V rámci SO 101 je směrově i výškově trasa silnice II/308 zachována. Bude odstraněna frézováním krytová a ložná vrstva v celkové tloušťce 110 mm ve stávajícím příčném sklonu. Následně budou odstraněny stávající betonové obruby a vodicí proužky. V celém rozsahu vozovky budou provedeny hloubkové sanace v rozsahu aktivní zóny v tl. 500 mm. Vrstva určená k následné recyklaci bude využita odtěžená původní vrstva RS CA, odfrézované asfaltové vrstvy a nestmelené konstrukční vrstvy. Odtěžená vrstva bude uložena na mezideponii na stavbě a po předrcení bude uložena zpět do recyklovaného souvrství ve dvou vrstvách v tl. 300 a 200 mm. Po provedení recyklace budou položeny silniční obrubníky a bude položena podkladní, ložná a obrusná vrstva. Vzhledem ke zvolené technologii opravy se nepředpokládají úpravy plošných rozpadů či trhlin. Součástí stavebního objektu SO 101 je i rekonstrukce autobusových zastávek v „Malém Meziříčí“ před okružní křižovatkou. Úprava zastávek spočívá v osazení nástupních ploch novými betonovými obrubníky 150/300/1000 s navýšením 160 mm od stávající vozovky, s doplněním o varovné a signální pásy. Z důvodu navýšení nástupiště dojde k nutnému předláždění stávajících ploch chodníků s potřebným navýšením vrstvy ze štěrkodrti. Předlážděné chodníky budou nově osazeny záhonovými obrubníky s navýšením 60 mm. Odvodnění SO 101 je provedeno pomocí nových uličních vpustí umístěných v původní poloze s napojením do stávající kanalizace. Mříže uličních vpustí budou osazeny do nové nivelety. Stávající příkopy, zatrubnění hospodářských sjezdů a příčných propustků bude pročištěno.V intravilánu budou vyměněny veškeré stávající silniční obrubníky. V extravilánu budou dešťové vody svedeny do oboustranných reprofilovaných a vyčištěných silničních příkopů. U propustků v km 1.425 a 1.501 budou vybourána svislá betonová čela, která budou nahrazena nově seříznutými ve sklonu 1:2 s odlážděním dlažbou z lomového kamene. Napojení v ZÚ, KÚ a na rozjezdech MK, HS a navazujících asfaltových ploch bude proříznuto a opatřeno trvale pružnou asfaltovou zálivkou z modifikovaného asfaltu.
Vzhledem k úplné uzavírce se nepočítá s proříznutím podélné spáry vč. zálivky v krytové vrstvě, předpokládá se pokládka dvěma finišery. Na závěr bude provedeno nové vodorovné a svislé dopravní značení.
Stávající jednopruhová okružní křižovatka, tzn. SO 102, nesplňuje TP 135, a to zejména v šířce okružního jízdního pásu (stáv. stav – 4,5 m). Z důvodu většího namáhání okružní křižovatky jsou obrusná a ložná vrstva navrženy z asfaltů modifikovaných. Komunikace je zde navržena pro návrhovou rychlost 60 km/h. Okružní pás jednopruhové okružní křižovatky je navržen v šířce 6,0 m, pojížděný železobetonový prstenec v šířce 2,0 m. Šířka vjezdů a výjezdů je proměnná. Poloměry výjezdových větví jsou 20-25 m, poloměry vjezdových větví jsou 15-25 m. Vjezdy a výjezdy jsou odděleny zvýšenými směrovacími ostrůvky (mimo větve silnice III/30815 ve směru na Jasennou), které budou provedeny jako pojížděné.
Komunikace v intravilánu je osazena směrovými sloupky. Stávající nevhodně umístěné betonové silniční obrubníky budou vybourány a nahrazeny novými žulovými obrubníky. V místě pro přecházení napříč silnicí III/30815 budou použity kamenné obrubníky s navýšením o 20 mm. Chodník bude doplněn o varovné pásy s reliéfní (hmatové) zámkové dlažby o šířce 400 mm. Odvodnění tohoto stavebního objektu zůstává téměř beze změn. Vzhledem k osazení obrubníků na vjezdu od Rohenic bude nutné osadit uliční vpusť, která bude vyústěna do stávajícího příkopu. Vzhledem k zpevnění části krajnice v rozjezdu České Meziříčí – Rohenice, bude nutné prodloužit zatrubení příkopu. Zatrubení bude provedeno rourou PP DN 400, SN 16. Stávající příkopy, zatrubení hospodářských sjezdů a příčných propustků bude pročištěno. Napojení v ZÚ, KÚ a na rozjezdech navazujících asf. ploch bude proříznuto a opatřeno asfaltovou zálivkou. Vzhledem k úplné uzavírce se nepočítá s proříznutím podélné spáry vč. zálivky v krytové vrstvě, předpokládá se pokládka dvěma finišery.Na závěr bude provedeno nové vodorovné a svislé dopravní značení. Velkoplošné tabule IS 9b zůstanou zachovány.
Součástí předmětu zakázky jsou geodetické práce, které musí být provedeny a potvrzeny autorizovaným zeměměřickým inženýrem, který je držitelem úředního oprávnění pro ověřování výsledků zeměměřických činností v rozsahu min. dle § 16f odst. 1 písm. a) a c) zákona č. 200/1994 Sb., o zeměměřictví a o změně a doplnění některých zákonů souvisejících s jeho zavedením, ve znění pozdějších předpisů.
Po celou dobu provádění Díla musí být projednána uzavírka. O uzavírku silnice požádá zhotovitel Díla, který zároveň zajistí osazení dopravního značení objízdných tras a jeho údržbu během uzavírky.
Stavba bude provedena podle předané projektové dokumentace stavby, ve stupni DUSP, PDPS, zpracované projekční kanceláří STRADA HK spol. s.r.o., Ječná 510, 500 03 Hradec Králové, IČO: 275 35 461, zodpovědný projektant: Ing. Aleš Dejmek, datum zpracování 09/2021, 10/2023, aktualizace 08/2025, číslo zakázky 1120.
Rozsah prací je současně vymezen výkazem výměr.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://zakazky.cenakhk.cz)