Stručný popis předmětu:
Předmětem veřejné zakázky je vypracování dokumentace pro vydání společného povolení (DUSP) a projektové dokumentace pro provádění stavby (PDPS), soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr včetně jeho ocenění (dále také PD) a výkon autorského dozoru při realizaci stavby v předpokládaném rozsahu 80 hodin, blíže ZOP-D, stavební akce: “ Most ev. č. 31814-1 Panská Habrová“.
Projektová dokumentace pro vydání společného povolení (DUSP) a projektová dokumentace pro provádění stavby (PDPS) bude řešit rekonstrukci mostu ev. č. 31814-1 v Rychnově nad Kněžnou, část obce Panská Habrová. Kamenný dvouklenbový most ev. č. 31814-1 přemosťuje vodoteč Kněžná na komunikaci III/31814, staničení na úseku km 0,397. Most byl postaven v roce 1895. Nosná konstrukce mostu je tvořena dvěma kamennými segmentovými klenbami z pískovcových kvádrů. Tloušťka klenby je 0,47 m, rozpětí 6,05 m a vzepětí 1 m. Na začátku mostu a na konci mostu byla konstrukce dodatečně klínovitě rozšířena železobetonovou deskou. Založení mostu je plošné. Pilíř je na obou stranách zakončen půlkruhovými opěrnými zídkami. Pilíř a opěra na konci mostu jsou chráněny proti podemletí mohutnými betonovými prahy.
Celková šířka mostu je 6,25 m, volná šířka mostu 5,6 m, most má 60° šikmost. Délka přemostění je 13,4 m. Místní komunikace je na mostě vedena ve vrcholovém oblouku. Na obou stranách mostu jsou odrazné pruhy s betonovým povrchem. Římsy mostu jsou železobetonové. Záchytné zařízení na mostě tvoří zábradlí z železobetonových sloupků, do kterých jsou uchyceny tři horizontální ocelové trubky. Vozovka je opatřena asfaltovým krytem šířky 4,75 m.
Dokumentací bude navrhnuta změna statického systému klenbové konstrukce na železobetonový rám o dvou polích s využitím stávající konstrukce jako lícové historické úpravy. Příčel rámu bude vykonzolovaná přes líc kleneb pro umožnění rozšíření mostu. Předpokládá se změna založení mostu z plošného na hlubinné pomocí zlepšení základové spáry tryskovou injektáží v kombinaci s mikropilotami. Stávající kamenné části budou sanovány včetně případného doplnění s ohledem na historickou ochranu stávající klenbové konstrukce. Bude doplněno příslušenství mostu (svodidla, zábradlí, SDZ, VDZ atd.). Terén pod mostem bude opevněn.
V r. 2018 byla zpracována projektová dokumentace ve stupni DUR, která řešila demolici stávajícího mostního objektu a výstavbu nového mostu. Bylo vydáno pravomocné územní rozhodnutí. V r. 2021 se investor akce rozhodl zachovat současnou historickou mostní konstrukci a provést její rekonstrukci, která bude řešit jak zesílení mostu, tak i jeho rozšíření. Rozsah dotčených pozemků bude obdobný jako u zpracované dokumentace DUR.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
ÚDRŽBA SILNIC Královéhradeckého kraje a.s.
Kutnohorská 59
500 04 Hradec Králové